21-11-2022

Consumenten tevreden met directe schadeafhandeling

Consumenten zijn tevreden over de invoering van de directe schadeafhandeling. Directe schadeafhandeling (DSA) was als proefproject opgezet en die proef wordt nu verder uitgebreid.

Het Verbond van Verzekeraars meldt dat er sinds de start op 1 juli vorig jaar ruim 42.000 schadezaken via DSA zijn afgewikkeld. Klanten zijn positief over directe schadeafhandeling omdat ze niet meer hoeven uit te zoeken wie de verzekeraar is van de aansprakelijke partij of met de aansprakelijke partij in gesprek te gaan. Ze kunnen meteen bij hun eigen verzekeraar terecht. De schade wordt vervolgens door de betrokken verzekeraars onderling verrekend. Dat versnelt het schade-afhandelingsproces.
Ook adviseurs en schadebehandelaars zijn tevreden over DSA. Uit een evaluatie blijkt dat het afhandelingsproces nu zeventien procent sneller verloopt dan voorheen. Medio november start het Verbond met een DSA-pilot voor materiële schade bij brommers en scooters. In de loop van 2023 volgen campers en motoren.

 

  • Verspreid dit artikel:
  •  
  •  
Direct verzekeren    

Alpolis
Huis te Hoornkade 52
2282 JZ Rijswijk
Tel. 070-3954183
Fax 070-3907806
info@alpolis.nl

seh

Delta Lloyd Bancaire Lijfrente
Delta Lloyd Bancaire Lijfrente


Webdesign door Let's build IT