10-9-2021

ABN Amro compenseert te hoge rentekosten

ABN Amro gaat consumenten die te veel rente hebben betaald over hun doorlopend krediet, compenseren. Dat is overeengekomen met de Consumentenbond. Voor de compensatie van klanten is ongeveer 250 miljoen euro gereserveerd.

ABN Amro volgde met zijn rentes niet de marktrente. Klachteninstituut Financiele Dienstverlening (Kifid) oordeelde eerder al dat klanten dat wel mochten verwachten, tenzij de bank nadrukkelijk anders had vermeld. Eerder al heeft Rabobank klanten om dezelfde reden gecompenseerd. 
De regeling gaat over de periode vanaf 1 januari 2008 en heeft betrekking op doorlopende kredieten van ABN Amro, leningverstrekker ALFAM en creditcarduitgever ICS. Voor de meeste klanten ligt het compensatiebedrag tussen de 50 en 1.750 euro. ABN Amro zal de betreffende klanten zelf benaderen  
De bank laat weten dat de eerste klanten nog voor het einde van het jaar gecompenseerd zullen worden en wil alle uitbetalingen eind 2022 of uiterlijk in het eerste kwartaal van 2023 gedaan hebben.

 

  • Verspreid dit artikel:
  •  
  •  
Direct verzekeren    

Alpolis
Huis te Hoornkade 52
2282 JZ Rijswijk
Tel. 070-3954183
Fax 070-3907806
info@alpolis.nl

seh

Delta Lloyd Bancaire Lijfrente
Delta Lloyd Bancaire Lijfrente


Webdesign door Let's build IT